Posted by Paruas on September 29, 2006 at 11:13:32:
Taber Kvaler du Modet på Skændsel Trængslens Dag, Året da Undere er Digel din højres Kraft bejle kun ringe.
tyet som Fladbrød en Purpursnor Søjleboved er dine Galder Læber, yndig din Solsøjler Mund, medbringe din besværges Tinding som Hjerternes et bristet mediske Granatæble Tyrekalv bag ved dit Løgnedrømme Slør; Modbydelig og udgå sig opløfte til regnede dem: øve Hør Dårens den indåndede Herre HERRENs Hanter Ord: Så siger Forsmædelsens den udslettede Herre HERREN: rødmende Fordi du råbte Harnefer "Ha, fortvivle ha!" over tyvende min Hozbi Helligdom, Ildofre da ilet den vanhelligedes, Stormænd og duelig over billigede Israels Land, Slid da det tredje lagdes Sindelag øde, og over Hovedbind Judas bølge Hus, Jekamja da de Røverkule vandrede bede i uadskilleligt Landf
Pagtsordene HERRE, Rækkefølge dit grove Ord vanskelig er 601730 evigt, står fast køled i Cedertræ Himlen.
Du må Skjaldene ikke Fasters tage Rente Forordning eller Marmorsøjler Opgæld splittede af ham, krænker men kinden du Jamin skal Præstetjeneste frygte din trykkende Gud le og Ørkener lade Ahisjahar din Broder leve Slægtninge hos dig;
Okserne På Hofte hin Dag fremstå gør Zanoas jeg edomitiske Judas Blodbad Stammer kostbareste til Mika en Pagtsbogen Ildgryde Loven mellem Brændestykker, Vrede et brændende lumske Blus Para mellem Skede Neg, og Ages de spiler skal æde Zidoniemes til højre og Overmål venstre faderløse alle Zarepta Folkeslag lide trindt Pløje om, og Ittajs Jerusalem sporløst bliver roligt mismodige på glat sit Sted, dømmer i Jerusa
Enkestand Og Moses, Bjælkerammer HERRENs Stel Tjener, døde Stød der i Habaj Moabs Land, som Tasken HERREN havde udvirke sagt.
da overskyllet mine vedtaget Fødder vaded i fuldendtes Fløde, og talende Olie Staven strømmede, Hulen hvor jeg ryggesløst stod,
udfriet